上次takeaway (https://trialanderroristheway.blogspot.com/2020/09/1-as-asset-class-4.html):
1. 美國股市計,其實得4%既股票係可以跑贏riskless asset(以1個月美國國債計)
2. 「股市係跑贏樓市、債市」係真,但個catch係「股市」成個asset class計,唔係「個股」,所以買個股就要食多種idiosyncratic risks,姐係自己隻股票有機會跑輸個「股市」
3. 所以,要穩陣地食到股市個return,就要買low-cost market ETFs,唔係買主動型(actively managed)既,更加唔係買sector-specific(例如買healthcare-related ETFs)
今次想講下:「為乜要投資?投資想達到啲咩目的?」
我既答案好簡單:投資就係為咗唔俾資本家拋離
我既邏輯就係:
1. 喺呢個QE時代,央行們係想透過(a) wealth effect由有資產人士(b) trickle down 去普羅大眾去谷經濟
Wealth effect:姐係推高資產價格, 等D人名義上有多咗資產(錢),然之後物價冇資產升得咁快(price stickiness),變相有資產既人購買力多咗,從而推高消費需求
Trickle down:姐係好似泥土表層咁,泥土表層猛水灌概,水一層一層咁向下流,仲有一日,流到去社會既每一層。但現實係,社會上層已經好似吸濕大笨身咁,將QE放出黎既水吸咗90%,剩低10%比中產同窮人分,結果好明顯,得益既只係有錢(資產)人,貧富懸殊差距更大。
所以,要食到wealth effect呢一浪,持有資產既資本家係有策略性優勢。Buffett亦一早講過"Cash is the worst form of investments" or something along the line(唔bother去check),就係咁解,QE只係加快呢個步伐。
2. 呢個世界講有冇錢,唔係講佢有幾多現金係戶口,財富9成9都係由資產去儲存同體現。
因為而家流通既currency已經係fiat money, 冇任何金銀或實體back up,所以大國只要QE,就可以將你手上既現金實質購買力稀釋,從而去另類徵稅。如是者,財富一定要以某種資產形式去儲存,而每個國家preferred既資產都唔同,因為歷史,文化等原因。
香港同深圳河以北:樓
美國:股
日本:股、樓加國債
咁你話,係咪代表唔係個種當地熱炒資產就唔升,唔係 - 升多升少既分別。
3. Blog主個人prefer liquidity,加上港樓投資門鑑太高(又覺得冇乜水位),所以主力買美股。(點解有呢個preference遲啲再講)
麻煩碌返上去呢篇既開頭。
冇錯,個logic就係QE-->wealth effect體現係資產-->要揀熱炒資產-->買美股-->買market ETFs去緊貼美股個市,以搭上QE列車,緊貼資本家創造財富既步伐,希望(a)自己既購買力對比班資本家冇被dilute到(冇相對窮咗),更甚者(b)利用Other people's money and time同資本操作去追返失去既時間同落後咗既距離。因為,你唔上車,就係隨住時間每日被拋離了。
當明白到「買股市」呢個行為係為咗緊貼資本家,咁你就唔會漫無目的出出入入,亂咁買熱炒股,而係諗方法,點樣可以同資本家一齊水漲船高。
因為「投資係一場馬拉松黎」,俾你短跑頭一百米領先,但之後無以為繼,都係得個桔。
下一篇講下,「買股市去緊貼資本家步伐」實際上點做,同點樣用呢個邏輯去跑得更快。
師兄, 咁你會渣咩貨為主~~
回覆刪除以ETF為主嗎?
刪除